Ik weet niet hoe jij in de ochtend bij een koude motor deze warm rijdt, maar met deze temperaturen duurt het dus even wat langer.
Je vermeldt niet het type motor wat je hebt, echter een TDI motor is toch redelijk een motor die eerst zijn warmte en energie voor de motor zelf gebruikt.
Zet eerst de kachel eens uit en helemaal op koud. Ga de motor warm rijden en warm is dus niet wanneer de meter van de koelvloeistofmeter op 90 graden staat….. Dat is niet de temperatuur van de motorolie!
Afhankelijk wat je rijdt, snelweg of stadsverkeer.
Wat mij vandaag is opgevallen, is dat wanneer je de kachel op het raam richt dat dit minder warmte genereert als je de stand op de bestuurder gebruikt.
Aan de ene kant logisch, immers de warmte gaat via het raam, wat koud is, dus de warmte wegtrekt.
Heeft de dealer ook de kachelradiateur nagekeken?
Lijkt me sterk dat een dealer dit niet kan oplossen.
Zou eens een andere dealer gaan zoeken…..
MZzl
Michel