toevallig IS EEN DYNAMO VAN EEN MK3 ANDERS ALS VAN EEN MK2
zo te horen praat Erik over een golf 2 gti 16v kr
dus aan deze info:
(je dynamo zit op 2 punten vast. Aan de onderkant met met 2 bouten en aan de bovenkant met 1 boutje op een soort van ijzeren staaf die van je blok af komt.
draai al deze bouten een stukje los, draai daarna de bout los van de ijzeren staaf (zit meestal wel focking vast). Nu plaats je de dynamo weer wat verder naar het blok. Probeer nu de ijzeren staaf met het uiteinde (waar de dynamo ook bovenaan vast zit) iets omhoog te zetten. Daarna de bout van de ijzeren staaf vastdraaien, dynamo weer iets naar voren plaatsen (van het blok af dus) net zo lang tot de riem weer redelijk strak staat (niet TE strak!!!!! je moet hem kunnen bewegen ongeveer 1,5 tot 2 cm). Draai alle bouten weer aan en karren met die hap
Succes!)
heeft piet niks nopes nada aan
Piet toch is er iets niet goed met de riem of met de dynamo !
zit er een meeloop spoel op de dynamo ?
weet je 100% zeker dat het de goede riem is ?
is het niet de v snaar van de stuurbekrachteging ?
als je twijveld gooi dan de snaar van de stuurbekrachteging ff eraf en kijk wat hij dan doet
gooi desnoods ook ff de multiriem eraf van de dynamo (dan wel niet te lang laten lopen want daar loopt ook je waterpomp op )