Piepende multi riem Golf III

  • Piet

    Wie o wie………….

    Ik heb de distributiesnaar vervangen + spanrol een nieuwe multiriem voor de dynamo en een nieuwe V-snaar voor de stuurbekrachtiging.

    Alles werkt en hij loopt weer goed. Alleen slipt de multiriem door van de dynamo. Dit doet hij met name als hij koud is. De dynamo kan niet meer verder kantelen en de multiriem is absoluut degene die erop hoort.

    Wie weet, wat ik fout heb gedaan en wat ik kan doen om het te verhelpen?

    M.v.g. Piet.

  • Darkproject X

    je dynamo zit op 2 punten vast. Aan de onderkant met met 2 bouten en aan de bovenkant met 1 boutje op een soort van ijzeren staaf die van je blok af komt.

    draai al deze bouten een stukje los, draai daarna de bout los van de ijzeren staaf (zit meestal wel focking vast). Nu plaats je de dynamo weer wat verder naar het blok. Probeer nu de ijzeren staaf met het uiteinde (waar de dynamo ook bovenaan vast zit) iets omhoog te zetten. Daarna de bout van de ijzeren staaf vastdraaien, dynamo weer iets naar voren plaatsen (van het blok af dus) net zo lang tot de riem weer redelijk strak staat (niet TE strak!!!!! je moet hem kunnen bewegen ongeveer 1,5 tot 2 cm). Draai alle bouten weer aan en karren met die hap ;)

    Succes!

    Gr Erik (die toevallig gisteren hetzelfde heeft gedaan met zijn Golf mk2)

  • ex vw sloper

    toevallig IS EEN DYNAMO VAN EEN MK3 ANDERS ALS VAN EEN MK2

    zo te horen praat Erik over een golf 2 gti 16v kr

    dus aan deze info:

    (je dynamo zit op 2 punten vast. Aan de onderkant met met 2 bouten en aan de bovenkant met 1 boutje op een soort van ijzeren staaf die van je blok af komt.

    draai al deze bouten een stukje los, draai daarna de bout los van de ijzeren staaf (zit meestal wel focking vast). Nu plaats je de dynamo weer wat verder naar het blok. Probeer nu de ijzeren staaf met het uiteinde (waar de dynamo ook bovenaan vast zit) iets omhoog te zetten. Daarna de bout van de ijzeren staaf vastdraaien, dynamo weer iets naar voren plaatsen (van het blok af dus) net zo lang tot de riem weer redelijk strak staat (niet TE strak!!!!! je moet hem kunnen bewegen ongeveer 1,5 tot 2 cm). Draai alle bouten weer aan en karren met die hap

    Succes!)

    heeft piet niks nopes nada aan

    Piet toch is er iets niet goed met de riem of met de dynamo !

    zit er een meeloop spoel op de dynamo ?

    weet je 100% zeker dat het de goede riem is ?

    is het niet de v snaar van de stuurbekrachteging ?

    als je twijveld gooi dan de snaar van de stuurbekrachteging ff eraf en kijk wat hij dan doet

    gooi desnoods ook ff de multiriem eraf van de dynamo (dan wel niet te lang laten lopen want daar loopt ook je waterpomp op )

  • Darkproject X

    oh… ja dat kan he… sorry dan hoor…

  • HamidA

    Wie kan mij helpen aan het volgende :

    Ik heb een VW passat bouwjaar 1999. de verwarming doet het niet het duurt soms een half uur voordat het warm wordt . ik ben bij de dealer geweest maar hij kan de oorzaak niet achterhalen. hij heeft alles gecontroleerd…..

    Kan iemand mij vertellen waar het aan ligt?

  • ex vw sloper

    kan lucht in het koel systeem zijn

    als de auto warm is voel dan ff of alle waterslangen warm zijn ook die naar binnen gaan naar je kachel radiateur

  • Piet

    Beste Forumleden,

    Bedankt voor uw reacties! Ik heb de dynamosnaar erafgehaald en opnieuw erop gelegd en nu hoor ik niets meer. Heel raar, maar waar………

    Gr. piet

  • frank

    de kachel effe doorspuiten met tuinslang, heb dit ook bij audi gedaan, komt er veel prut uit waarschijnlijk radiatorpil gebruikt.