water achter voorstoel

• edwin

mijn passat variant (2003) heeft last van water achter de passagiersstoel. vloerbekleding is door en door nat. rest van de auto is droog

weet iemand waar dit vandaan komt en/of hoe dit kan worden opgelost?

• Darkproject X

mogelijkheden:

- raamrubbers zijn niet best meer/zijn een beetje kapot/verhard/poreus geworden. Hierdoor kan water langs het raam af naar binnen lopen. Voel eens aan onderkant van de bekleding van de rechterachterdeur. Is deze ook nat?

Wanneer deze nat is kunnen er weer een aantal dingetjes zijn;

- plastic folie die achter het deurpaneel zit (in de deur dat theoretisch gezien) is los gaan zitten of is helemaal niet aanwezig. Deze folie houdt het vocht namelijk buiten de auto.

- onderin de deur zitten 3 gaatjes. (in het plaatwerk van de deur). Deze dienen ervoor om water dat eventueel toch in de deur is gekomen af te voeren. Met een schroevendraaier kun je er even in peuteren om te zien of deze nog goed open zijn.

- deur rubbers niet meer best. Rondom je deur heb je ook een rubberen rand lopen. Deze moet je eens goed nalopen om te zien of deze ergens kapot is of misschien gewoon niet meer lekker vastgeklemd zit. Er kan dan namelijk water tussen je deur en de carosserie komen. Water wil graag omlaag en zal dus vroeg of laat een weg vinden hiervoor. Wanneer je ergens een stukje rubber niet goed aansluitend of kapot hebt zal hierdoor het water binnen lopen. Vaak blijft in dit geval de bekleding van de deurpanelen gewoon droog.

het wil ook nog weleens helpen om je vrouw/vriendin/kind op de achterbank te zetten en dan met een tuinslang op de deur spuiten. (let op, wel even de raam dichtdraaien ;)) De persoon in de auto kan dan in de gaten houden of er vocht ergens naar binnen komt lopen.

om het vocht uit je auto te halen raad ik je kranten aan.. zorg in ieder geval dat het vocht je auto uit komt want het gaat stinken en rotten cq roesten. Wordt je niet blij van.

hopelijk heb je hier iets aan….

Gr Erik

• edwin

bedankt voor je reactie. de rubbers zijn nog goed en nergens stuk. de gaatjes onder in de deur zal ik eens nakijken. dat had ik niet gedaan.

de bekleding van de deur is overigens niet nat. he s echt alleen de bodem. en dan ook goed nat.

wellicht is 1 van je tips de gouden tip.

groeten,

edwin

• edwin

bedankt voor je reactie. ik zal beide mogelijkheden eens gaan bekijken.

ik heb eens wat water over de voorruit laten lopen. het leek toen alsof het nog vochtiger werd achter de voorstoel. volgens mij komt het dus inderdaad van de voorzijde van de auto. ik hoop dat tussen je tips de oplossing zit.

iedere keer met aangeslagen ruiten wegrijden is ook niet prettig. en dat vooral niet voor een auto van 3 jaar oud.

groeten,

edwin