raar geluid

• ronald

Hallo mensen,

heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

als ik rij op een invoegstrook of als ik beetje goed weg wil trekken heb ik een probleem, ik hoor dan een soort brom geluid en dat komt waarschijnlijk onder de motorkap vandaan.heeft het misschien te maken met inhouden of zit er iets los?

heb het alleen bij ineens goed gas geven zo rond de 2000 toeren.heb een golf 3 1.6 uit 94 55kw.

alvast bedankt.

• sander

wiel lager vervangen aan de achterkant denk ik

• ronald

Een kennis van mij zei ook al dat het waarschijnlijk iets met mijn filter te maken zou hebben.alleen vindt ik het wel raar.als ik ineens gas geef bijv met optrekken gaat hij brommen en komt snelheid maar weinig op gang.motorcode is abu.weet je misschien hoe ik dit moet oplossen?

alvast bedankt

• cheluitzvilozoov

Kwoot:

.als ik ineens gas geef bijv met optrekken gaat hij brommen en komt snelheid maar weinig op gang.

Onbeholpen geformuleerd, maar als je bedoelt dat ie tijdens het brommen ook slecht trekt, zou ik alle slangen e.d. in het inlaatraject maar 'ns goed controleren op luchtlekken…..

• ronald

beste slimme mensen,

het probleem is opgelost.het had iets te maken met het luchtfilterhuis, deze zat niet zo goed vast en mijn filter zat er niet echt lekker meer op.sloot niet helemaal meer aan maar is nu vastgezet.het geluid is nu weg en alles klinkt goed.ga zo nog wel even kijken naar valse lucht en slangen.maar verwacht niet veel problemen.

Over 2500 km krijgt hij weer een grote beurt dus het komt allemaal weer goed.

alle riemen waren 15000km geleden nog vervangen.Stap ook nooit over op een ander merk misschien wel een golf 4 over een jaar of 2 maar blijf hier nog lekker in door rijden.In ieder geval bedankt dat jullie mee hebben geholpen.thanx