Trillende remschijven Golf IV

  • Teun

    In de afgelopen 25.000 km zijn 3x remschijven vernieuwd + 1x afgedraaid aan auto.

    Na iedere 4000 km begint het stuur weer te trillen bij afremmen. Ik heb de indruk dat de VW dealer het niet meer weet. Bij vervangen/afdraaien schijven zijn de remblokken niet vernieuwd.

    Is er nog iets aan te doen .. of moet ik er mee leren leven?

    Dealer heeft wielnaaf nagemeten (slingering), maar zegt niets te kunnen vinden.

  • Golvvilozoov

    Is het een automaat en houd je bij stilstaan de voet op de rem?

  • Bjorn

    Hoe zijn je banden? Als ze erg breed zijn, willen ze wel een cuppen. Je kunt ook hebben dat de ene band meer is verleten dan de ander, dus minder profiel, dan gaat je stuur ook trillen bij het remmen.

  • Teun

    Auto is geen automaat, en banden waren nieuw bij aflevering dealer.

    Ben inmiddels zeer alert geworden bij afremmen, dus voet-van-rem .. gedoseerd remmen, etc. Deze auto blijft probleem houden; bij andere VW modellen nooit dit probleem gehad.

  • Tdi

    Zou toch de remblokken laten vervangen zijn misschien verglaast doordat je nu wat slepend remt, en een iets zachtere proberen .

    Weet niet wat vooreen velgen je heb maar zitten er wel centreer ringen in die zorgen dat je velg goed in het midden zit . met alleen de wielbouten gaat ze na verloop van tijd verlopen en gaat je auto wat raar remmen.

    Bert

  • Mark

    Heb ik ook gehad bij mijn passat, binnen 5000 km 3 sets schijven opgerookt. Bleken verroeste wielnaven te zijn. Na vervanging geen problemen meer.

    Bij de Passat zijn de schijven los als je de wielen demonteerd dus kan er vuil tussen. Bij vervanging van de schijven moet je de naaf meteen ff zuiver poetsen en eventueel met een wetstone licht polijsten om puntjes te verwijderen. Bij vervangen gaan de wiellagers er ook aan, dus bij elkaar een dure grap.