Hoeveel ampere bij accu is juist.

• Cihan

Wie kan me vertellen hoeveel ampere een accu (standaart) moet hebben. Het gaat om een '97 golf sdi. Je hebt verschillende soorten. 53, 63 en 73 ampere. Maar welke is de juiste voor de golf. Als ik een 73 ampere accu neem is die dan te groot/sterk voor deze wagen of maakt dat niets uit…?

• Cihan

Je bent altijd snel met een reactie en geeft duidelijke antwoorden…

• Darkproject X

inderdaad, krachtigere accu maakt niets uit. Het is niet zo dat die stroom door je systeem geperst wordt, het geeft aan hoeveel stroom de accu af KAN geven.

Er wordt vaak voor een zwaardere accu gekozen wanneer er neon of een zware ICE (muziek) installatie ingebouwd wordt. Door de toename van de stroomgebruikers zal een normale “standaard” accu vrij snel leeg zijn. Verstandig is het dan om een krachtigere accu aan te schaffen.

Tevens worden op de accu altijd de AH waarde aangegeven. Dit staat voor Ampere Uur (in t engels Hour). 60 AH is dus 1 uur lang 60 ampere. Als ik me niet vergis?

• a3

De Ah (met kleine h) is de capaciteit die aan de accu onttrokken kan worden bij een constante belasting gedurende 5 uren (laagste Ah waarde) of 20 uren (hoogste Ah waarde).

• Darkproject X

oh oke, is dat ook weer duidelijk ;)