startmotor mk2

  • Darkproject X

    hey peepz..

    lees aub ff goed, jullie zijn mn laatste hoop…

    mijn probleem:

    als de motor koud is start hij normaal. Als de motor warm is krijgt de startmotor niet genoeg stroom.

    wanneer de motor warm is wordt de startmotor niet snel genoeg meer rond gegooid.

    je zou denken dat je dan niet genoeg stroom/slechte verbinding aarde/pluskabel zou hebben…. Even de auto op contact gezet en een schroevendraaier tegen de bouten van de startmotor aan gehouden.

    (deze bouten)

    paar vonkjes.. maar dat ding draaide als een gek!!!!

    daarna ingestapt en proberen te starten.. niets… weer zo langzaam..

    Vraag:

    als de motor koud is start hij normaal. Als de motor warm is krijgt de startmotor niet genoeg stroom via het contact (want direct doorverbinden dan draait hij dus als een gek).

    kan dit liggen aan:

    * contactslot (lijkt me niet…..)

    * als een kabel bloot ligt, kan die door verhitting een andere weerstand krijgen?

    * is er iets mis met de bendix? (gedeelte bovenop de startmotor)

    andere opties bestaan echt niet meer….. ben al 3 dagen alles af aan het gaan.. plus is goed, aarde is goed, accu is goed, dynamo is goed, bekabeling is goed, startmotor draait (direct doorverbonden) goed, als de motor koud is start hij direct, blok loopt regelmatig (dus ook geen massa probleem)…….

    HELP!!!!!!! ……. alsjeblieft?

    Gr Erik (die al 2 startmotors van de sloop eronder heeft gehad en al 4 dagen eraan verkloot heeft en het nu echt, echt, echt, echt een tikkie beu is)…

  • tommie f

    heb je al naar het lagerbusje in het versnellingsbakhuis gekeken ?

    Als dat versleten is kan het startmotoranker gaan aanlopen tegen de veldwikkelingen.

    Dat voelt alsof je accu plotseling kapot is of alsof je startmotor ineens niet meer voldoende spanning krijgt.

    Bij doorverbinden van die 2 “bouten” zoals jij ze noemt, draait de startmotor onbelast en dan heeft ie geen last van aanlopen.

    Daarom draait ie dan “als een gek”.

    Bij normaal starten echter wordt het anker belast (door het vliegwiel / starterkrans) en dan wordt dat anker naar buiten gedrukt.

    Als er dan (te veel) speling op het lagerbusje zit gaat het anker aanlopen en zwaar draaien.

    PS

    1 zo'n busje is ook nog eens goedkoper dan 3 startmotoren :-)

  • Darkproject X

    lol

    dat busje kan ik dat er zo uit pakken als ik de startmotor demonteer?

    en hoe ziet dat eruit?

    als dat het probleem is he…… dan wordt ik echt gek :)

    maar is wel goede tip!!!!!

    als jij antwoord weet op deze vragen, zit er grote kans in dat hij morgen weer loopt als een zonnetje! :)

    Groeten,

    Erik (die nu opeens wel weer zin heeft in morgen)

  • Darkproject X

    ps maar dan snap ik nog niet waarom hij met een koude motor wel start en met een warme niet………???

  • Darkproject X

    schijnbaar was het een probleem in de bendix van de startmotor…

    heb vandaag een revisie startmotor eronder geplaatst en hij start weer als een zonnetje!

    thanx voor de hulp!

    Gr Erik