Strepen tijdens wissen van de ruit

• Cihan

Beste mensen,

Sinds kort krijg ik strepen op het voorraam als de ruitenwisser aan staat. Heeft dit te maken met de conditie van de ruitenwissers of zit er vuiligheid op de raam. De ruitenwissers zijn niet eens een jaar geleden vervangen. En als ik het raam gewassen heb en doe de ruitenwissers aan krijg ik alsnog strepen. Wie o wie kan mij hierover inlichten over hoe ik de strepen kwijtraak.

Groeten,

Cihan

• Mieke

Dan toch nieuwe ruitenwissers.

Kan best beschadigd zijn door een klein stukje steen of zand. Het is dan niet meer egaal en trekt ie strepen. Is je voorruit niet beschadigd? Oneffendheden o.i.d.?

Gewoon een nieuw setje kopen, enne, hier in Nederland wordt er wat geruitenwissert….

Dus een jaar is normaal mijn inziens.

Mzzl

Michel

• Cihan

Ik heb er nu ruitenwissers van het merk Bosch er onder. Best wel duur. Scheelt het veel in de kwaliteit als ik gewoon een universeel merk ga gebruiken…?

• Mieke

Het rubber houdt het volgens mij net zolang uit.

De spoiler op de ruitenwissers willen nog wel eens in kwaliteit verschillen.

Met name bij harde wind en/of een hogere snelheid wil de universele het nog wel eens half half doen.

Ik zou zeggen, probeer het eens!

Mzzl

Michel

• tdi-fahrer

Ik haal ze bij de dealer (ja, zelfs die dingen :) ) en daar zijn de laatste paar keer van het merk swf. Nu merkte ik dat dit merk ook bij de auto-onderdelenzaak om de hoek te koop was. Scheelde niet veel met de dealer.

Overigens: die spoiler zat al bij het exemplaar dat ik bij de dealer haalde.

• a3

Heb geen enkel probleem met mijn huidige Halfords ruitenwissers. De spoiler ziet er wat anders uit, maar de wisser wordt goed op de ruit gedrukt.

• tdi-fahrer

Kijk, dat is nu nog eens handige info! Wist ik niet, maar zal het bij een volgende keer eens aankaarten, bedankt!

.

• a3

Bedankt voor de info. wist dat ze wel te koop moesten zijn, maar niet waar.

• Cihan

Inderdaad ! zo komen we nog eens wat te weten….

Thanks allemaal…