Tussenschot Transporter

• simone

Even een vraagje over mijn bussie (volkswagen tranporter T4). Ik wil graag van mijn gesloten cabine een open cabine maken. Das natuurlijk niet zo moeilijk, want dat is een kwestie van het tussenschot eruit halen. Laatst zei iemand tegen mij dat dat verboden is. Dat zou dan te maken hebben met de stevigheid van de bus. Klopt dat? Kan ik dat tussenschot er gewoon uitslopen of niet?

Groetjes Simone

• Ronald

Als je de auto als “geel” kenteken aanmerkt kun je het schot er gewoon tussenuit halen, maar als de auto als “grijs” kenteken te boek staat dan moet je een tussenschot hebben, want anders kan het gebeuren dat de auto als “geel” kenteken aangemerkt gaat worden en dan moet je rest-BPM gaan betalen en gaat het tarief van de wegenbelasting omhoog (wordt 3x zoveel)

Succes

• simone

Hey Ronald, bedankt voor je informatie, maar wel jammer voor mij, want ik heb een grijs kenteken. Ik heb voor de zekerheid nog even RDW gebeld en die zeggen inderdaad hetzelfde als jij. Het wordt me te duur om m'n bussie over te laten zetten op een geel kenteken, dus het schot zal moeten blijven.

• sander

he simone je kan het tussen schot er gewoon tussen uithalen maar dan moet je een rek achter de bestuurders stoel plaatsen en dat is voldoende voor het rdw voor grijs kenteken

• Ronald

Maar ze wilde juist het tussenschot er tussenuit.

Ik denk dat het grijs kenteken bij jou zowizoe vervangen moet worden voor geel, want als ik het goed begrijp is het een prive auto en prive personen kunnen niet meer op grijs kenteken rijden.

• ABS

Het grijskenteken'voordeel' voor particulieren geldt niet meer.

Je kunt dus gerust dat tussensshot eruit halen, alleen bij de APK (in overleg met je garage) misschien weer ff terugzetten.

Controle onderweg … de kans daarop is NIHIL.

• ABS

Ronald schreef:

>

> Maar ze wilde juist het tussenschot er tussenuit.

>

> Ik denk dat het grijs kenteken bij jou zowizoe vervangen moet

> worden voor geel, want als ik het goed begrijp is het een

> prive auto en prive personen kunnen niet meer op grijs

> kenteken rijden.

Jawel het kenteken BLIJFT GRIJS (zo ook de inrichtingseisen) maar je moet wel de GELEhouderschapsbelasting betalen.

Een laag schot zou ook nog tot de mogelijkheden behoren. Kun je over dat schot heenstappen om achter in de cabine te komen. Want ik neem aan dat je hem wilt gaan gebruiken als camperachtig geval???

(ben je al lid van de VW bus club?)

Is misschien ook nog een tip.