Golf II '86 Gas blijft hangen/ monteur gezocht

  • Paul

    Hallo allemaal,

    Ik had een Golf II C,1.6 benzine/carburateur, de laatste uitvoering zonder katalysator.

    Ik heb um in 1986 nieuw gekocht en een paar jaar geleden aan een vriendin gegeven die um af zou rijden… En hij rijdt nog steeds ! Echt niet stuk te krijgen ! (zit er soms aan te denken om um terug te vragen en te ruilen voor mijn iets nieuwere Escort)

    Nu is er wel een probleem:

    -Het gas blijft hangen. Loeiende motor voor het stoplicht, ook tijdens het rijden.

    Ik heb geprobeerd de gaskabel in te spuiten maar kom daar nauwelijks bij, ook de bewegende delen op de carb inspuiten heeft niet geholpen. Kan het ook ergens anders aan liggen, in de carburateur misschien ?

    Of heeft het te maken met de zomer / winterstand schakelaar ?

    - Hij schakelt moeilijk, alsof er iets bij de pook is losgeschoten. Dat zou kunnen want ik heb jaren geleden het middenconsole rond de pook vervangen.

    Ik woon in Amsterdam en kan alleen op straat sleutelen.

    Weet iemand een goede garage of VW monteur die deze auto kan nalopen / onderhouden? (dan svp een mail naar breeduit@lycos.nl)

    Bedankt !

  • martijn

    Ik heb denk ik dezelfde motor als jij, hoewel die van mij uit 1992 komt. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Zonder gas te geven liep de auto dan 2000 of meer toeren. Niet altijd, maar soms, en naarmate de tijd verstreek steeds vaker.

    Tevens bleek bij mij de koppakking lek te zijn (verloor koelvloeistof). Na het vervangen van de koppakking bleek tevens het probleem van hoog stationair lopen volledig over te zijn. Of je koppakking lek is kun je bij een dealer laten meten. Ze halen dan de dop van het koelvloeistofreservoir eraf en meten bij de opening vervolgens met een apparaatje of er bepaalde gassen uit de koelvloeistof vrij komen. Als daar sprake van is, is waarschijnlijk de koppakking lek, want er komen dan gassen vanuit de motor in het koelsysteem.

  • Paul

    Dank je wel Martijn voor je reactie, zal mij benieuwen.

    Eigenlijk wil ik niet (meer) naar de officiele VW garage, dus als iemand een goed adres voor me heeft…. Dan graag een mail naar breeduit@lycos.com (niet .nl -foutje)

  • martijn

    Maakt niet uit Groningen of Maastricht?

  • Paul

    Ik ben er vandaag mee naar een kleine garage in Amsterdam geweest. Volgens de monteur wordt er valse lucht aangezogen omdat de pakking tussen het spruitstuk en blok niet meer dicht is. Hij had een waarde van 2000 gemeten (HSI of zoiets ??) die niet meer dan 300 mag zijn. Reparatie gaat 180 euro kosten ….

    NB Groningen of Maastricht zijn wel erg ver uit de buurt, grappig dat Martijn in allebei de weg weet. Jij rijdt zeker diesel ? :-)

  • martijn

    Ja, dacht even grappig te zijn. Had er overheen gelezen dat je in Amsterdam woont. ;-)

  • Paul

    De oorzaak van het probleem blijkt te zijn, volgens de garage:

    Slechte pakking tussen spruitstuk en blok, waardoor valse lucht wordt aangezogen.

    Dat is te meten want de HC waarde is dan hoger dan 150 - 300. Hier 2000.

    Je hoort het ook als je met remmenreiniger op de lekke pakking spuit; de motor gaat dan beter lopen.

    Met dank aan VWmonteurke en Martijn.

    Groet, paul

    PS De pakking vervangen is een rotklus. Is er iets wat je er op kunt spuiten om het lek te een beetje te dichten ?