wie kan mij vertelen wat voor diesel motor ik in een golf 1kan hangen, en wat ik dan moet veranderen
Bijvoorbeeld een td of een tdi of sdi of ?????????????????????
bouwjaar van de motor ??????????????????????????????????
Dat ligt eraan hoe technisch je bent. Een 1600 TD lepel je er zo in. Een 1900 TD/SDI/TDI past ook wel zonder heel veel aan te moeten passen aangezien dit onderblok uitwendig niet veel afwijkt van een 1600. Je zult het een en ander pas moeten maken maar met name voor de SDI en TDI komt er extra electronica bij kijken. Het gaspedaal bedient deze motoren bv. niet meer met een kabel maar elektronisch. Verder zijn deze versnellingsbakken kabelbediend ipv. met stangen zoals in de Golf 1. Dit hele mechanisme moet overgezet worden tenzij je er een 1600 versnellingbak achter hangt. Maar is deze bestand tegen de kracht van een TDI? En hoe los je het op met de aandrijfassen? Originele 1600 assen? Dat zijn de vragen waar je antwoord op moet zien te krijgen.
Niels
OK .
ik ben maar aan het kijken wat mogelijk is, wij hebben altijd golfjes gehad maar prive rijden we nu wat groter. maar er bij lijkt het mij wel leuk weer een type1 te hebben.
ben zelf altijd met met een Alfa van 1960 in de weer op het circuit zo doende ben ik wil in voor een uitdaging ik weet wat sleutelen is
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?