Schurend geluid Golf V

• Ruud

Goede ochtend,

Gisteren toen ik wegreed thuis en boven aan de straat linksaf de hoofdweg opreed hoorde ik een schurend geluid onder de motorkap. Ik dacht eerst dat er wat in mijn voorwielophanging zat dat over straat sleepte maar dat bleek niet zo te zijn.

Het leek wel of 2 metalen platen over elkaar heen getrokken werden. Mijn eerste ingeving is dat het geluid uit het differentieel kwam. Ik voelde ook enige reactie in het stuur.

Later op de dag hoorde ik het nog een keer, mensen op straat ook want iedereen keek me aan alsof mijn auto elk moment uit elkaar kon vallen (door merg en been dat geluid). Na remmen en even links rechts sturen was het geluid weg.

iemand enig idee wat dit kan zijn??

• Ruud

of zou het met de electrische stuurbekrachtiging kunnen zijn?

• Tdi

Misschien je remblokken blijven hangen door vuil, cq versleten.

Bert

• Niels

Zelf heb ik eens meegemaakt dat bij een nieuwe Audi A8 de stuurbekrachtigingspomp kapot liep. Hierdoor kwam er slijpsel in het gehele systeem. De pomp draaide nog wel met een aanzienlijk metaalachtig geluid. Check in iedergeval de vloeistof eens.

Niels

• Ruud

het geluid heb ik in totaal 3 keer gehoord. Het is snel weer verdwenen dus ik kan het niet aan de dealer laten horen. Morgen moet de auto toch naar de dealer, kunnen ze meteen es ff kijken of ze wat vinden.