VW stopt met TDI motoren.....

• Mieke

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4243

Beetje jammer (:

Ben benieuwd wat er gaat veranderen.

Gaan we de nieuwere type diesels van Audi terugvinden in de VW van 2007?

MZzl

Michel

• vw sloper

zal ik ff tdi motoren gaan sparen :)

• Mark

VW stopt met pompverstuiver, niet met TDI.

Zal wel commonrail worden, dit alles stond vorige week op autoweek.nl

• Michel

In al mijn haast heb ik het verkeerd omschreven….

De TDI blijft bestaan, de Pompe Duse niet…. Audi rijdt met de zwaardere motoren al rond zonder PD.

Het verhaal van dat de motor niet mooi loopt vind ik kul, is typisch een VAG geluid.

In ieder geval, voordat het PD tijdperk voor mij voorbij is zal het later zijn als 2007, dus heb nog even.

Mzzl

Michel

• Ruud

TDI motoren vind ik dus wel rauw lopen. Ik heb zelf een Golf V 1.9TDI, als je hem vergelijkt met de 156 1.9 JTD en Focus 1.9 TDCI van vrienden van mij dan loopt het VW blok gewoonweg rauw. Kijk je naar verbruik en prestaties dan heeft de TDI een streepje voor, de Alfa en Focus halen bij lange na niet de verbruikcijfers die ik met de golf haal.

• Ruud

ik kan er trouwens goed mee leven, alleen sta je soms naast een snorrende common rail diesel en dan denk je, tja dat loopt toch wel iets mooier. Ook heeft mijn auto last van lichte trillingen bij bepaalde toerentallen, daar heb je geen last van bij de ‘modernere’ diesels.

• Mark

Pijn in de portemonnee voelt zwaarder dan een rauwer lopend motorblok. TDI dus.

• Liefhebber

Mijn er varing is dat de motoren die het rauwst lopen, het langst lopen.

VW heeft vind ik altijd al motoren gehad die enigszins rauw liepen, maar wel bleven lopen!

Conclusie: Liever een lang rauw lopende motor dan een kort naaimachientje…………

Liefhebber

• Ruud

ik heb er ook geen problemen mee, anders had ik wel een andere auto gekocht

• Bjorn

Mij interesseert die pompverstuiver techniek geen moer, zolang een diesel, zuinig, sterk en duurzaam is, maakt de techniek mij niets uit.