afdekplaat wissermotor golf IV

• Bry

Kan iemand mij vertellen hoe ik de afdekplaat boven de ruitenwissermotor los krijg.

Zit deze simpelweg erin geklikt of moet ik ergens anders rekening mee houden.

PS: onlangs mijn voorruit laten vervangen, is het mogelijk dat ie samen met de ruitenkit is vast gaan zitten?

• Tdi

Zit in het raam vast geklikt , voorzichtig er uit wippen anders kost het je weer een ruit,

succes,

Bert

• Ali

voorzichtig eruit wippen zal niet meevallen, dat rotding zit meestal pokkevast, je moet hem onder spanning houden en schuin naar onder (naar je toe trekken) met vrij veel kracht. begin bij de hoekjes en kijk uit dat je de motorkap niet beschadigd. probeer dit zonder gereedschap te doen want het kan je weleens een nieuwe ruit kosten..

• Bry

Bedankt jongens, ik was al bang dat het aan mij lag….

Ben nog niet zo bekend met de types 4.

Het is nu ff waardeloos weer, dus zodra ik mag genieten van een mooi winterdagje

gaan we opnieuw aan de slag. Helaas geen garage….

Jullie horen van me als het gelukt is, bedankt.

• a3

Heb hem toevallig gisteren eraf gehad. Ben begonnen aan de rechterkant van de auto en dan zo naar het midden en dan door naar de linkerkant. Je moet haaks op de ruit trekken, gewoon beginnen met je vingers ertussen.

Gedaan met de motorkap open en niet vergeten eerst de wissers te demonteren.

Hij zit met een rand vast in een plastic geultje dat aan de onderzijde van de voorruit vastgekit zit.

Ik kwam een plaatje tegen op www.volkswagen.msk.ru waarin een heel verhaal over de montage van een nieuwe ruit is opgenomen.