bandenmaat

• KING**2005

Hallo,

Ik heb op dit moment onder mijn VW Golf type 4 de banden zitten met de maat 205-55R-16, ik zou graag banden eronder willen hebben met de volgende maat 225-40-18, nu is mijn vraag passen deze banden onder deze auto of gaan ze schuren tegen de wielkasten aan

Wie kan mij helpen

KING**2005

• Anton

Met die maat banden onder je Golf, zal het comfort drastisch naar beneden gaan, heb je dat er voor over?

• KING**2005

Over het comfort dat drastisch naar beneden gaat zal ik goed over na moeten denken, maar die banden zouden er dus wel onder kunnen?

Wat bedoel je precies met het comfort?

KING**2005

• Bry

Simpel gezegd, zal je auto behoorlijk stug geveerd worden, omdat je banden, die een deel van de vering op zich nemen minder rubber hebben.

Of de banden passen is ook afhankelijk van de velg. Breedte, ET-waarde.

Kijk even op alcar.nl. Met de virtuele montage kun je deze waarden bekijken.

Succes.

• Bjorn

Dat is niet helemaal waar, ik heb ook die bandenmaat. Mijn auto rijdt erg comfortabel en glijdt als het ware over de weg. Ik heb wel nog altijd de originele veren. Geen problemen van welk aard dan ook, alleen een ietsie pietsie hogere verbruik, maar ik rijdt dan ook meestal 160 km/h waar mogelijk.

• Bry

Kijk…. dan is die taboe ook weer ondermijnd….

Geen, of zullen we zeggen weinig invloed op het comfort dus

Gaan dus voor die 18inchers… suc6

• Anton

King, je moet niet afgaan op een conclusie van 1 persoon, het feit blijft dat je met een zoveel grotere maat banen en wielen, de fabrieksnormen overschrijdt. Ga voor meer informatie eens te rade bij een bandenfirma, die kunnen je exact vertellen tot hoever je kunt gaan met de aanschaf van grotere wielen en de voor/nadelen hiervan.