Kwalen Golf 4 sdi

• Cihan

Hallo,

Ben wat info aan het verzamelen omdat ik er over denk om een golf 4 1.9 sdi te kopen van bouwjaar 2000 met airco en 2 ton op de teller. Wie kan me vertellen wat de kwalen zijn van deze type auto en ook dus waar ik op moet letten bij de koop van deze auto…

Vr. groeten,

Cihan

• Mieke

Geloof niet zo heel veel problemen (los van de achterverlichting, die gaat vrij vaak kaduuk).

De auto zelf is niet vooruit te branden, maar is wel zuinig.

Dus verwacht niet echt sportief te kunnen rijden.

Kijk eens op algemene autosites en probeer wat bevindingen van anderen te vinden.

Onderhoudshistorie is ook wel fijn als die aanwezig is, wat overigens geen garantie biedt dat de auto niets zal mankeren.

Hoe ziet de auto eruit? Is er netjes op gepast?

Is de bestuurderstoel niet uitgezakt, deze is wel twee ton lang in gebruik geweest, en als daar een mannelijke kerel in heeft gezeten…..

Stukje gezond verstand en gevoel.

Maar dat is persoonlijk.

Succes!

Mzzl

Michel

• a3

van de achterlichten alleen gehad dat het lampje wel eens lostrilt. zie verder ook de topic op 6 nov. jl. motorisch verschilt de sdi niet zo erg veel van de tdi, er ontbreken een paar onderdelen (turbo en zo).

hoe liggen de prijzen trouwens? (rij nu zo weinig dat mijn golf van `98 met 210dkm een beetje overbodig wordt, vandaar)

• ALFA BRERA GTA

Koop liever een Italiaanse Auto op Diesel, een JTD!!!

• Bjorn

waarom dat en geen HDI?

• ALFA BRERA GTA

JTD is beter en zuiniger en toch sportiever dan een HDI :)

• Anton

Maar het blijft een Italiaan en die zijn over het algemeen zeer storingsgevoelig als het om electronica gaat, met name Alfa dus, zij stoppen hun nieuwste innovaties in de auto terwijl het nog niet eens door en door getest is, dan doen de Duitsers het al jaren vele malen beter!.

• Anton

Degene met de naam: ALFA BRERA GTA, hoort mijn inziens niet thuis in dit Forum, hij is vermoedelijk een Alfa rijder en kraak alle vragen van Volkswagenrijders op een dusdanige manier af, dat hij in dit Forum niets heeft te zoeken.

• Mieke

Zinloos…. Laten we nu allemaal lekker op ons eigen pb blijven……

Geen nut om hier een discussie aan te gaan waarom een Alfa beter of slechter zou zijn als een VW.

Maar goed, als jullie hier moeite en energie in willen steken, dan vooral doen!

Mzzl

Michel

• frank

het zwake punt bij een SDI is de versnellingsbak, kijk even of deze al is vervangen voor een aangepaste (geen klinknagels meer)