zuinige passat

• passat

Nu eens geen vraag maar gewoon een ervaring.

Ik heb een passat TDI 60kw van 1997. Op 200.000 km heb ik hier een powerbox in laten zetten. Eerst merkte ik hier weinig van, maar zo langszamerhand wel. De wagen heeft nu 232.000 km gedraaid en is ontzettend zuinig geworden. Ik rijd gem 500 km in de week en hiervan zijn 80% snelwegkilometers. Vanaf de 220.000 km rijd ik gem 1 op 17,5. Ik weet niet of dit veel of weinig is t.o.v een fabrieks TDI die standaard 110 pk is. Maar voor mij is het naast iets meer vermogen een zeer prettige bijkomstigheid. Ik kan meer dan 1000 km op 1 tank rijden, terwijl ik daarvoor maar nauwelijks de 800km haalde. Zijn er meer mensen met deze ervaring? want dit vind ik vind de investering van 650 euro voor zo een box meer dan waard!

Groet

• a3

25% meer kilometers is zeker niet niks, maar als ik je goed begrijp begon dit pas na 20.000 km's?

• J.R. Jalvingh

Een powerbox van 650 euro? Dan hebben ze je goed te pakken gehad.

• passat

Ja..zo ongeveer. Ik begon langszaam te merken dat de moter zuiniger werd. Is dat omdat de electronica opnieuw ingeleerd word? Ik heb er namelijk geen idee van. Ja powerbox is jaar geleden, was een verjaardagscadeau (ik was de auto paar dagen kwijt) dus ik dacht dat ie 650 euro kostte. Moter verbruikt geen olie e.d. wel heb ik de stabilisator stangen 1000 km geleden laten verangen. Maar das vw kwaaltje heb ik begrepen. Heeft iemand anders ook ervaring met het zuinig worden van de auto?

• roberto

mijn idee errug veel geld chippen is goedkoper en binnen twee uur geregeld