Hoe zit dat met die rode i ?

  • xs

    Ik overweeg de aanschaf van een Golf 4 TDI.

    Met mijn budget kom ik op exemplaren van rond de 200 000 km.

    Zijn er punten te noemen waar ik extra op moet letten?

    Hoe zit het precies met die 90- en 110 PK?

    Hoe worden deze extra 20 PK's eigenlijk verkregen en, is het waar dat de TDI met de rode i ook nog is zuiniger is?

    Als er een exemplaar wordt aangeboden die later naar 110 PK is getuned, komt dit dan op hetzelfde neer als wat de fabriek zelf doet?

  • Bjorn

    Rode i, heeft een andere (variabele) turbo en grotere verstuivers. Ook heb ik vaak vernomen dat de motor intern versterkt is vergeleken met een 90 Pk.

    De 110 Pk is ook zuiniger.

    Een getunde 90 Pk naar 110 is dus niet wat de fabriek doet.

    Groetjes

  • roberto

    wat is je budget

  • xs

    Bedankt Bjorn voor deze info.

    Mijn budget is max. 5, 6000 e

  • B5TDI

    Klopt Bjorn. Het voordeel van een 110 pk is tevens dat die nog verder te tunen is…

    meer info op www.tdiclub.nl