golf betrouwbaar

• edwin

hallo sta op het punt om een vw golf aanteschaffen uit 2000 met 140000km nu mijn vraag is golf een betrouwbare auto heb nog nooit een vw gehad alleen maar alfa maar ik heb het gezien met alfa altijd wat het is trouwens een benzine auto hoop op goeie tips van jullie mvg edwin

• Mieke

Heb geen ervaringen met Alfa, wel mensen in mijn directe omgeving en ik koop in ieder geval geen Alfa en dat is niet gebasseerd op vooroordelen!

VW bouwt over het algemeen betrouwbare auto's maar zal ook ongetwijfeld zijn mindere punten hebben.

Ik hebzelf nooit een Golf gehad dus daar kan ik je niets over vertellen.

Wel over mijn laatste drie Passats.

De eerste was van 97, 90 pk Tdi, heb ik weggedaan bij 240000 km. Het enige wat toen opborrelde waren de draagarmen, waar overigens later door de dealer een coulanceregeling is gestroffen (kosten voor PON).

Daarna een 99, 90pk Tdi, geen problemen, op het gebruikelijke onderhoud na.

Weggedaan bij 228000 km.

Nu een uit 2001, 130pk Tdi. Tot nu toe geen problemen.

Kijk eens op wat autosites voor wat vergelijkingsmateriaal.

Of wacht op posts van andere mensen hier.

V.w.b. die Alfa. dat was een 166 met alles zo'n beetje kapot onder de motorkap….

Gebroken riemen, pompen die ermee ophielden, stuurbekrachtiging defect, storingen in de airbags, problemen met de wiellagers. De auto heeft desondanks bijna drie ton weg weten te dieselen, maar met veel te hoge onkosten. Was er 1 uit 99.

Succes !

Michel

• Anton

Ik hoop dat je er veel beter van word als je de overstap maakt naar Volkswagen, deze zijn veel minder storingsgevoelig dan de Alfa, gezien het feit dat er nu nog steeds Golfjes van het type 1 rondrijden, wil toch wel zeggen dat het sterke auto's zijn. Ik rij al vanaf de midden jaren 70 Volkswagen en het bevalt mij nog steeds uitstekend, Onderdelen zijn nog volop leverbaar en op diverse forums kun je terecht met al je vragen en alle andere Volkswagenrijders helpen elkaar met de meest vreemde problemen. IK wens je in ieder geval veel succes en…welkom in de VW familie!

• a3

heb een golf 4 tdi met intussen 212500 km op de teller. niet veel echte problemen mee gehad, maar er zijn wel punten geweest die ook bij anderen vaker voorkomen, nl. de rubbers van de stabilisatorstang, het gaan ronken van de achterbanden door een bepaalde vorm van slijtage (hebben de seats en audi's A3 overigens ook), draadbreuk in de bedrading tussen carrosserie en achterklep en het afbreken van het tussenstukje tussen buitenkant van het slot en het binnenwerk in de deur.

• richard

das altijd een goede keuze ik heb in het verleden altijd opel gereden 3 manta's, 3 ascona's, 5 kadetjes totdat ik bij van een vriend van mij in zijn golfje git 16 v mocht rijden en sinds die tijd ben ik niet meer van plan om over te stappen op een andere auto ik heb ondertussen 4 type's 2 gehad van gti tot diesel en 5 type's 3 gehad van 18 gt totVR 6(jaja ik hou van afwisseling ) en 2 type's 4 en nooit noemenswaardige reparatiekosten gehad op de vr 6 na (daar moet je wel mee uitkijken) en momenteel rijd ik een golf type 4 1.8 20v turbo.

ik heb geen ervaring met alfa maar ik zou zeggen ga eens naar een autohandelaar en vraag om een proefrit……….

• wouter

heb zelf een golf 3 uit 1996 en die heeft er nu 336000 km opzitten en nog steeds geen problemen mee gehad. Verbruikt geen druppel olie en rijdt perfect.

over alfa hoor je wel eens mindere dingen maar heb er zelf geen ervaring mee…