Ik heb een T4 van 2001 waarvan de remdruk wegvalt bij het starten van de motor, dus bij het op vacuum komen van de rembekrchtigger. Nu dacht ik dat de hoofdremcilinder defect was en heb deze inmiddels al 2 keer vernieuwd, het probleem blijft. Het rem systeem heeft geen uitwendige lekkage en het complete systeem is dus ook al een paar keer ontlucht met een speciaal ontluchtingsapparaat, (op druk via het reservoir).
Ik heb alle leidingen ook al van de hoofdremcilinder gehaald en afgeplucht, dit om zeker te zijn dat het probleem niet in hoofdremcilinder of bekrachter zat (de druk bleef dan dus wel goed). Dit zelfde heb ik nog een paar keer gedaan maar dan afgewisseld voor en achter afgesloten. Als ik de voorste remmen afdicht na de remslangen en de achterste remmen aansluit dan blijft de remdruk goed. Nu wil het mij niet aan dat de remdruk wegvalt door de voorste remklauwen, wie heeft er voor mij suggestie's of wie heeft kent dit probleem, ik hoop dat u eventuele suggestie's naar mij wilt mailen. Alvast bedankt.
De bus heeft overigens geen ABS.
vr. gr.
Jan