volkswagen / skoda

• rene

Momenteel zijn mijn vriendin en ik aan het rondkijken voor een andere auto. We rijden nu in een vw polo ,maar willen net iets groter. Bijvoorbeeld een Golf. Nu zat ik ook naar de skoda fabia te kijken en zag dat deze auto's echt behoorlijk compleet verkocht worden, met redelijk weinig km's op de klok voor een redelijke prijs.

Nu weet ik dat skoda geen vw is ,maar ik hoor van veel mensen dat de skoda's wel veel vw/audi onderdelen bezitten.

wie kan mij wat meer vertellen over de betrouwbaarheid van de skoda's. VW monteurke misschien? ik zag namelijk dat je ook op de skoda pagina prikte.bedankt alvast voor de reactie's.

groeten rene.

• Mieke

Skoda is overgenomen in het verleden door de VAG groep, zo ook Seat.

Als je goed kijkt zie je v.w.b. het interieur heel veel overeenkomsten met een VW of een Audi.

Vaak zie je Audi en VW de nieuwste modellen voeren en de verouderde types (voor zover je daarvan kunt spreken) zie je dan in de uitvoering van Seat of Skoda terug.

V.w.b. de Skoda van nu en die van vroeger zit er een levensgroot verschil in (ook in de prijs…).

Ik denk dat de Skoda (en Seat) kwalitatief hele goede auto's neerzetten en deze net onder de prijs zitten van een VW.

Tja, en de een rijdt graag het nieuwste van het nieuwste en wil graag het VW logo in de grill. Als ik moest kiezen tussen een nieuwe VW of een Skoda, zou ik voor een dilemma komen te staan.

Wellicht heb je er helemaal niets aan, maar zo denk ik erover.

Probeer anders eens wat reviews te vinden op het net.

En een uitgebreide proefrit natuurlijk, en niet een kwartiertje rondrijden.

Mzzl

Michel (en succes met de keuze!)

• Anton

Over dilemma gesproken: zet de nieuwe Passat naast de nieuwe Skoda Octavia, beide zijn erg goede en mooie auto's, maar voor de Skoda ben je veel minder kwijt.

• rene

Nou dit alles vind ik toch behoorlijk positief klinken moet ik zeggen.

Ik denk dat ik toch maar eens bij de dealers ga rond kijken binnenkort.

Bedankt voor de informatie.

groeten rene.

• rene

oh ja, als ik ga kijken, zijn er dan nog specifieke zaken waar ik op moet letten?

groeten rene

• Peter

Ja, let ook even op het verschil in inruilprijs als je je auto over twee jaar weer kwijt wilt….

• pipi

ben gister proef wezen rijden met een octavia 1.8 t l&k en een passat v5 himet leer verder vergelijkbare wagens met leer, ecc, cruisecontrol etc. beide van 1999 met ongeveer een 100.000 km gelopen ik rijd zelf in een bmw van 1998 maar wil een station dus waren deze autos perfecte opties gline omdat ze zeer lux zijn en ook lekker vlot rijden. ik moest voor beide evenveel bijbetalen dus heb ik voor de passat gekozen aangezien de andere kosten net zo hoog zijn. (verzekering en wegenbelasting)

ik vond er een wereld van verschil in de autos zitten. De skoda reed wel goed maar voelde toch wat (goedkoop) aan. meer rijgeluid en een stuk minder rijcomfort dan de passat

de passat is echt een geweldige wagen zeker met de automaat die er op zit is het net een of je zweeft over de weg en die sportstoelen die erinzitten met leer en alcantara “zwijmel” geweldig vanbuiten is het een duizendineen auto maar vanbinnen een echte luxe wagen met veel kofferruimte en veel ruimte op de achterbank (in tegenstelling tot de skoda waar ik niet achter mezelf kon gaan zitten ik ben 1.75)

dus skoda is nieuw misschien wel een betere optie tweedehands niet altijd

kan niet wachten tot ik volgende week dat zalige v5 geluid weer hoor