Zo rijd ik dus ook al een tijdje rond wat dus eigenlijk best gevaarlijk is bijvoorbeeld met een lange vrachtwagen inhalen.
Mijn buurman heeft het precies hetzelfde met zijn AUDI-A3.
Als hij dan de geest geeft dan heb je de poppen aan het dansen.
Mijn zwager heeft het ook gehad met zijn TOURAN, bracht hem weg en kreeg een rekening van 1700,00 euro, nieuwe turbo, tenminste dat zeggen ze.
Als ik mijn auto (VW-PASSAT TDI 110PK 1997) weer uit zet, dus dan reset de computer (ECU) zich en dan weer start is het euvel “voorlopig”, weg.
Het is het beste de auto uit te laten lezen, en dan komen de evenutele fouten eruit.
Maar dat heb ik dus ook gedaan, en het is allemaal globaal vind ik.
Heb dus ook al de LMM vervangen en de N75 klep, maar niks helpt.
Eventueel de vacuumslangen kunnen lekkage vertonen..
En in het ergste geval de turbo vervuilt.
Dat zal wel een kosteplaatje zijn, want dan zeggen ze gewoon er moet een nieuwe in, en dat zal wel kassa zijn.
Ik snap zelf niet dat er niemand een pasklare oplossing kan geven, van bijvoorbeeld in 9 van de 10 dingen moet je dit of dat doen.Of moet het dat zijn.
Want er zijn heel veel bestuurders van deze merken die problemen hebben met de turbodruk.
En als je bij de garage komt dan zeggen ze, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Let op want je wordt zo bedonderd. Ze kunnen toch zeggen wat ze willen.
Maar ik hou u op de hoogte wat mijn buurman of ik voor oplossingen hebben. Als het bij u opgelost is hoor ik het ook graag.
Groeten van een teleurgestelde VW rijder. Gr.Theo