audi a3 tdi geen vermogen meer

  • Liefhebber

    Mijn zus heeft een A3 tdi, al enige tijd klaagt ze dat de auto niet door trekt.

    Ze heeft nu nog maar een top van 145 km.

    Nu heb ik gehoord dat er dan verontreiniging in de kop kan zitten.

    Wie kan me hier meer over vertellen en ook hoe los ik het op.

    Bvd,

    Liefhebber

    (ja die van die passat)

  • Bjorn

    waarschijnlijk je luchtmassa meter stuk

  • Mieke

    demonteer eerst de lmm eens, als er geen verschil merkbaar is kun je er wel vanuitgaan dat ie kaduuk is.

    Vooral vanaf de 2000 toeren zou ie moeten gaan, anders geeft ie het gevoel als of de handrem erop staat.

    Niet alleen de lmm kan de boosdoener zijn, maar is wel een veelvoorkomend euvel.

    Mocht ie een nieuwe lmm nodig hebben, monteer dan een Pierburg, de Bosch houdt het een stuk minder lang vol.

    Michel (met Pierburg)

  • Richard

    Let op.

    demonteer: allen even d estekker los halen is voldoende, dus neit de hele lmm tussen de snag vewijderen.

    dat is niet nodig.

    ps een lmm gaat ONGEVEER 125 a 150 duizend km mee.

    succes

  • Blastaway

    koop een pierburg lmm van een mercedes c220 cdi. Deze zijn beter dan die bosch lmm´s die in de VW hangen!

  • ercan

    goedendag,

    mij a3 2.0 trekt goed op maar heeft na 140km/h geen vermogen meer. ook niet na het opstarten.

    heb gezien dat u met hetzelfe probleem zat, hoe heeft u deze opgelost?

    mvg

  • Theo

    Zo rijd ik dus ook al een tijdje rond wat dus eigenlijk best gevaarlijk is bijvoorbeeld met een lange vrachtwagen inhalen.

    Mijn buurman heeft het precies hetzelfde met zijn AUDI-A3.

    Als hij dan de geest geeft dan heb je de poppen aan het dansen.

    Mijn zwager heeft het ook gehad met zijn TOURAN, bracht hem weg en kreeg een rekening van 1700,00 euro, nieuwe turbo, tenminste dat zeggen ze.

    Als ik mijn auto (VW-PASSAT TDI 110PK 1997) weer uit zet, dus dan reset de computer (ECU) zich en dan weer start is het euvel “voorlopig”, weg.

    Het is het beste de auto uit te laten lezen, en dan komen de evenutele fouten eruit.

    Maar dat heb ik dus ook gedaan, en het is allemaal globaal vind ik.

    Heb dus ook al de LMM vervangen en de N75 klep, maar niks helpt.

    Eventueel de vacuumslangen kunnen lekkage vertonen..

    En in het ergste geval de turbo vervuilt.

    Dat zal wel een kosteplaatje zijn, want dan zeggen ze gewoon er moet een nieuwe in, en dat zal wel kassa zijn.

    Ik snap zelf niet dat er niemand een pasklare oplossing kan geven, van bijvoorbeeld in 9 van de 10 dingen moet je dit of dat doen.Of moet het dat zijn.

    Want er zijn heel veel bestuurders van deze merken die problemen hebben met de turbodruk.

    En als je bij de garage komt dan zeggen ze, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Let op want je wordt zo bedonderd. Ze kunnen toch zeggen wat ze willen.

    Maar ik hou u op de hoogte wat mijn buurman of ik voor oplossingen hebben. Als het bij u opgelost is hoor ik het ook graag.

    Groeten van een teleurgestelde VW rijder. Gr.Theo

  • theo

    Heb dezelfde problemen met mijn PASSAT TDI hoe hebben ze het bij jullie opgelost.

    Ik heb de LMM en de N75 klep al vervangen, maar nog steeds dezelfde ellende.

    Ik hoor het graag van u.

    Gr.Theo