koppelingsplaten

  • Nina

    Hallo allemaal,

    Ik wil binnenkort mijn koppelingsplaten laten vervangen voor mijn golf lll uit ´93 i.v.m. dat hij soms in zijn 1 en 2 moeilijkt schakelt, hij slipt niet, dit op aanraden van mijn garage waar ik altijd kom.

    Nu heb ik ook gehoord dat het ook aan de druklager kan liggen dat misschien de veren versleten zijn!!

    Nu is mijn vraag hoe kom ik hier achter wat het nu kan zijn voordat ik iets ga vervangen, ik denk dat als ik het eerst aan de garage ga vragen dan zullen ze wel eerst alles open moeten maken en dat gaat natuulijk ook in de papieren zitten(denk ik).

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijk groet,

    Nina

  • rene

    volgens mij heeft dit niet met de koppelingsplaten te maken maar met de busjes tussen de schakelstangen. Dit had mijn neef ook in zijn golf III . bij hem ging de auto soms in zijn achteruit terwijl hij in zijn 1moest .

    Waarschijnlijk weten vwsloper en vwmonteurke dit wel precies.

    groeten rene

  • copelingzvilozoov

    1- Alle moderne auto's van de laatste 30 jaar hebben 1 plaat

    2-Het druklager heeft niets met het slippen te maken, een druklager heeft ook geen veren

    3 moeilijk schakelen KAN veroorzaakt worden door een koppeling die niet goed vrij komt, maar ook door de overbrenging zoals Rene terecht opmerkt, er zijn meerdere oorzaken denkbaar

    Vraag een onafhankelijke deskundige, zoasl een kennis om een diagnose te stellen

  • vw sloper

    soms moeilijk in zijn 1 en 2 als het met de koppeling te maken heeft is dat niet soms maar altijd

    ze moeten het plastig stangetje op de bak controleren ook het ijzere stangetje op de bak of de rubbers waar hij in zit goed is

    en het kunstof balletje aan de schakel stang

    zijn deze goed dan zou ik het schakel mechanisme af laten stellen

    en ff nieuwe olie in de bak