Motor polo valt soms even weg (1.4 -2000)

• martijn

De motor van mijn polo 1.4 74kW valt soms even voor een fractie van een seconde weg. Ook rijd hij soms wat nerveus en schokkerig.

Dat wegvallen van de motor gebeurd gemiddeld 1x per dag, en vaak bij de wat lagere toerentallen van 2000-3000rpm. Best irritant als er iemand vlak achter je rijd want dan knalt hij bijna achterin!

Gasklephuis is gereinigd en opnieuw ingeleerd. De auto is ook uitgelezen bij de dealer maar er stonden geen storingen vermeld. Auto heeft 50.000 gelopen

Iemand een soort gelijk probleem gehad of weet misschien de oplossing?

dank voor de reactie alvast!

• xs

Als het wegvallen gelijdekijk aan gebeurd zou ik eerst in de benzinetoevoer zoeken.

(Of misschien water in de benzine )

Als het plotseling gaat ( alles of niets ) in de electronica. ( slecht contact?)

• martijn

het wegvallen van de motor gebeurd plotseling en maar voor een fractie van een seconden, dan is ie erweer. Dan rijd ie weer gewoon vrolijk verder.

• xs

Chek is wat stekkers op oxidatie of vuil, spuit ze is in met contactspray.

Pas dan zou ik verder zoeken, want juist omdat het probleem niet constant is, wordt het ook moeilijk vinden.

• martijn

Welke stekkers adviseer jij om na te kijken, ontsteking en inspuiting? Juist omdat het probleem zich sporadisch voordoet kan de garage hier ook niet veel mee. Moet zo vermogensdip niet worden vastgelegd in het systeem van het motormanagment zodat dit later uit lezen is? Er stond een fout in het systeem en deze is gewist. (sleutelzender te zwak) maar dit zou niet met het euvel te maken hebben, denk ik.

• martijn

Oke ik ga dit checken, visueel dan wel… als ik hem kan vinden tenminste ;)

• Marc E

Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een golf 4 een 1.6 16V (101.000 km)

Soms dan zakt ie in 1 keer weg, paar duizend toeren naar beneden en dan rijd ie weer gewoon verder… rarara wie weet het?

• Marc E

We zullen dat eens gaan doen. Ik hoop dat ze het dan weten. Alvast bedankt!

Gegroet Marc E

• Maurice

Hoi dit is een bekend probleem kwam al bij de golf 2 voor.

Relai brandstof bij je zekering kast geeft dit probleem even vervangen!