afstandsbediening werkt opeens niet meer

  • jeroen

    hallo

    Ik heb een golf 4 uit 2000 en sinds vanmiddag werkt mijn afstandsbediening niet meer.

    S`morgens de auto nog open gedaan met de ab en de rest van de dag nog een paar keer.

    Ben even bezig geweest met de auto (lampje van het dashboardkastje werkte niet meer) en nu reageert de ab niet meer.

    Als ik in de auto zit en druk op de vergrendelingknop in de auto gaan de deuren op slot en schiet de bestuurdersdeur weer open.

    Heb de auto even uitgelezen maar daar kwam geen storing naar voren behalve de g251 sensor die niet goed of niet goed geconfigureerd was.

    Is dit nu in 1 keer het bekende kwaaltje of zal ik het ergens anders moeten zoeken.

    O ja ik kan dus niet met de sleutel de deur open doen kwam erachter dat in beide deuren een ander slot zit, en via de kofferklep gaat niks op slot

    Heb de auto net 2 week vandaar

    Wie kan mij helpen want de verzekering deed al moeilijk omdat er geen alarm klasse 3 op zat.

  • vw monteurke

    Geen idee wat je bedoelt met “het bekende kwaaltje” maar als een defect ontstaat meteen nadat jij aan de auto hebt gewerkt zou je eens kunnen beginnen met de schuld bij jezelf te zoeken.

    Misschien heb je tijdens die werkzaamheden per ongeluk een draadje of een stekkertje losgetrokken ?

    Meest voorkomende oorzaak van niet werkende afstandbediening: Lege batterijtjes van de afstandbediening. Probeer eens nieuwe batterijtjes.

    Wat voor afstandbediening is het trouwens ? Origineel (met dikke sleutel) ? Of naderhand ingebouwd (met losse afstandbediening) ?

    Als er een electrische of electronische storing zou zitten in de portiersloten dan zou deze storing in het storingsgeheugen zijn opgeslagen.

    Maar …………. Let op: Storingen in naderhand ingebouwde dingen worden niet in het storingsgeheugen opgeslagen en mechanische defecten ook niet.

    Als ik je goed begrijp past je sleutel niet op de portiersloten, maar wel op het kofferdekselslot. Klopt dat ?

    Zo ja, dan zijn de cilinderslotjes van de portiersloten ooit vernieuwd en heeft men toen verzuimd deze nieuwe slotjes aan te passen aan de bestaande sleutel.

    (cilinderslotjes zijn te bestellen op chassisnummer of sleutelnummer zodat je, na vervanging van het slotje gewoon je bestaande sleutel kunt blijven gebruiken)

    Het is overigens vrij eenvoudig om de cilinderslotjes van de portiersloten alsnog aan te (laten) passen aan je sleutel zodat je alle sloten weer met 1 sleutel kunt bedienen.

    Let op: Doordat bij auto's met afstandbediening altijd de afstandbediening wordt gebruikt en nooit de sleutel komt het wel eens voor dat de cilinderslotjes van die portiersloten vast gaan zitten door corrosie.

    Het lijkt dan alsof de sleutel niet past. Een paar dagen achter elkaar wat kruipolie in de slotjes spuiten doet in zo'n geval wonderen