Ruitenwisser(motor) werkt niet.

  • Cihan

    Ruitenwisser doet het niet. Als ik de schakelaar aan doe, zie je de ruitenwisser heel lichtjes een tikje geven, maar dan verroert hij zich toch niet. Wat kan het wezen. Moet de ruitenwisser motor ingevet worden of moet er een nieuwe komen of kan het de zekering wezen ?

    VW Bora 1.9 tdi "99

    Gr.

    Cihan

  • vw monteurke

    Werkt de ruitenwisser in geen enkele schakelaarstand ?

    Is de storing plotseling ontstaan of is het langzaamaan erger geworden ?

  • Cihan

    De ruitenwisser werkt in geen enkele schakelaarstand.

    De storing is geleidelijk ontstaan, hij heeft een paar x zwaar gedraaid. Ik heb dit met W40 proberen te verhelpen. Hierna leek het weer normaal. Maar nu doet niets meer het. Als je de schakelaar aan doet zie je alleen dat de ruitenwisser een seintje krijgt (kleine beweging) maar daar blijft het bij.

  • vw monteurke

    Veel kans dat de asjes van het ruitenwissermechanisme vast zitten. Die 2 asjes waar de ruitenwisserarmen aan vast zitten.

    Die asjes krijg je met wd40 niet gangbaar. Je moet het complete mechanisme uitbouwen, de asjes uit elkaar halen, schoonmaken en opschuren.

    Dan alles goed ingevet weer in elkaar zetten.

    Gebruik tot alles gangbaar is je ruitenwissers niet meer want bij vastzittende asjes kan je ruitenwissermotor overbelast raken en in het ongunstigste geval zelfs doorbranden.

    En dat kost je dan een nieuwe ruitenwissermotor.

    Zsm alles goed gangbaar maken dus. Dat moet toch gebeuren.

  • cihan

    Gedaan, en het werkt weer.

    Bedankt.

  • vw monteurke

    (tu)

  • Toon

    Hallo,

    Mijn probleem zit in de zelfde richting, mijn verbindingsstang van de bijrijderruitewisser valt steeds uit het kogelkopje.

    Ik heb nu een nieuwe stang liggen, maar weet niet goed hoe ik hem aan de kant van de ruitenwissermotor moet demonteren?

    is dit gewoon een kwestie van met enig geweld recht onhoog, of is er een trukje of speciaal gereedschap voor nodig.

    is oude caddy van 2000

    Gr. Toon

  • vw monteurke

    Geen speciaal gereedschap nodig.

    De kogelkopjes van die stangen zitten gewoon geklemd en kunnen, precies zoals je schrijft, met een schroevendraaier recht omhoog worden losgewipt.

  • Toon

    Super bedankt voor je snelle ractie(tu)

  • nick

    Hallo.sinds vandaag doen mijn ruitenwisser het niet meer als ik de wisser aan

    Wil.zetten dan tikt hij naar beneden inplaats van naar boven en tikt dan een keer.

    Wat kan dit zijn en wat kan ik er aan doen? .

    Ik hoop z.s.m op een reactie zit echt met een probleem