Geen warmte

  • Rene10

    Goedemiddag ,

    Na het vervangen van en lekke kachel radiateur in mijn golf3 heb ik totaal geen warmte in de auto.

    Thermostaat is vervangengaat open en dicht, mede temperatuur voeler, kvs zit er voeldoende in en is onlucht ,de slangen wie de kachel radiateur in gaan is warm en uit ook dus er is circulatie in het systeem.bediengspanneel werkt goed standen 1 tot 4 werken gwn als mede de selectie warm koud knop als ik daar aan draai gaat beneden de hevel heen en weer .heb op de laaste knop waar je kunt kiezen waar de lucht wilt hebben werkt ook gwngezicht voorraam voeten etc etc .

    Motor komt mooi op temp en staat netjes op 90 graden .wordt ie warmer de schakelijk de ventilator in .

    Aan jager motor doet het ook gwn n alle kabels zitten vast achter het bedieningspaneel n lopen vrij .

    Het gaat hier om n golf3 1992 1800 cc aam blok .

    IK wordt er moedeloos van dat ik het niet kan vinden .

    GRoet Rene

  • vw monteurke

    Als je kachel voor de reparatie, met die oude lekke kachelradiateur, wel goed werkte kan het niet anders dan dat je een montagefout hebt gemaakt.

    De motor komt mooi op temperatuur, dus daar ligt het probleem niet.

    Er zijn eigenlijk maar 2 mogelijke oorzaken.

    1e: Er is geen koelwaterdoorstroming door je kachelradiateur.

    —–> Koppel de slangen van de kachelradiateur los en spuit met de tuinslang water door de radiateur om te zien of er geen verstopping is.

    ——> Zo'n verstopping kan bv veroorzaakt worden omdat je vergeten bent een afdekdopje of een plakbandje te verwijderen van de nieuwe radiateur

    ——> Let op: zo'n vergeten afdekdopje kan nu ook in de slang zitten !

    ——> Als er geen verstopping is, sluit dan de koelwaterslangen weer aan en ontlucht alles goed.

    2e: Controleer of de temperatuurregelklep op en neer gaat. Deze klep bepaalt of, en hoeveel, van de door de aanjager naar binnen geblazen buitenlucht door de kachelradiator gaat.

    ——> Zijn de bedieningskabels (en dan vooral die van de temperatuurregelklep) goed aangesloten en goed afgesteld (zodat de temp.regelklep de volle uitslag kan maken ?

    ——> Belangrijk !! Kijk bij controle van de temperatuurregelklep niet alleen of het heveltje beweegt. Kijk of de klep zelf ook beweegt.

    ——> Het heveltje kan namelijk los op de as zitten. Je ziet dan het heveltje wel bewegen, maar de klep doet niks ………………..

  • Rene10

    Dank je wel voor je antwoord ,

    Als er geen doorstroming zou zijn dan moet de retour leiding toch koud zijn die uit de kachel radiateur komt!!!

    De kabels zitten goeden zijn goed afgesteld en maken hun volle uitslag .

    De temperatuurregelklep zie ik ook bewegen ,De oude radiateur was lek heb r en nieuwe in gezet .

    Maar dank je wel, ik zal de punten nog eens nalopen

    Groet Rene

  • vw monteurke

    Dat je die oude kachelradiateur hebt vervangen wegens lekkage snap ik.

    Met de zin: “Als je kachel voor de reparatie, met die oude lekke kachelradiateur, wel goed werkte” bedoelde ik eigenlijk, en ging ik er van uit, dat je met die oude lekke radiateur nog wel warme lucht binnen kreeg en nu, met die nieuwe radiateur, niet meer.

    Als dat inderdaad zo is kan het niet anders dan dat er een montagefout is gemaakt.

  • Rene10

    IK snap je volkomen vw monteurke ,auto is gekocht met en lekke radiateur dus zo niet weten of ie daarvoor ook warmte afgaf?

    Maar nogmaals dank je wel

  • Rene10

    Na alles nagelopen tehebben kachel radiateur door gespoten met tuinslang heb ik daar gewoon stroming ,radiateur slangen zit ook niks vreemds in,waterpomp erafgehaald n is nog goed schoepen doel ik dan op .

    De klep/kleppen koud warm selectie werken ook gwn.thermostaat er uitgehaald gaat open n dicht gecontroleerd pannetje water.

    Denk dat ik nu alles heb uit gesloten wat het kon wezen ,nog steeds lauwe warmte na goed ontlucht tehebben . Wie helpt me verder ???

    Groet Rene