Vraag aan VW Monteurke

  • Jaap

    Hallo Monteurke,

    ik wil jouw advies graag hebben omtreft het laten polijsten van beide koplampen van Golf V.

    Deze beginnen mat te worden en denk er aan om ze te laten polijsten maar twijvel ook of het wel een duurzame oplossing is.

    Wat is jouw ervaring hier evt mee ??

    Groet Jaap.

  • vw monteurke

    Wat is er mat ? Als dat de reflector is, is polijsten een vrijwel kansloze missie.

    Als het de koplampglazen zijn, heb je meer kans op verbetering. Van belang is hoe de toestand van je koplampglazen nu is.

    Je zult begrijpen dat steenslagputjes in een koplampglas moeilijker zijn weg te polijsten dan een glas dat mooi egaal mat is geworden door verwering.

    Ik heb zelf geen ervaring met polijsten. Ik heb wel eens glazen gezien die gepolijst waren en helemaal nieuw wordt een gepolijst glas nooit. Je blijft het altijd zien

    Aan de andere kant, dat polijsten kost maar een paar tientjes en daar heb je geen nieuwe koplampunit voor.

  • Jaap

    De glazen beginnen te verweren, dus daar wil ik wat aan gaan doen.

    Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit maar matig is van de tegenwoordige glazen bij auto's, de koplamp lenzen van een vrachtauto( waar ik zelf mee rij) zijn na 10 jaar nog gewoon helder.

    Bedankt voor de info.

  • cees

    hallo monteurke

    Heb vraag over distributie riem van mijn passat 2.8 uit 2001

    is er een termijn wanneer je deze moet vervangen tweede zit er nu

    zes jaar in maar zit nog niet aan de kilometers waar hij vervangen zou moeten

    worden

    Nog een vraag over de betrouwbaarheid van dit blok is een 2.8 v6 193pk

    heeft nu 210.000km gelopen kan het nog even mee al zeven jaar in mijn bezit

    laat hem elke 15.000 service op uitvoeren

  • vw monteurke

    De distributieriem van die motor moet iedere 120.000 km vervangen worden.