Vraag aan VW Monteurke

  • Jaap

    Hallo Monteurke,

    ik wil jouw advies graag hebben omtreft het laten polijsten van beide koplampen van Golf V.

    Deze beginnen mat te worden en denk er aan om ze te laten polijsten maar twijvel ook of het wel een duurzame oplossing is.

    Wat is jouw ervaring hier evt mee ??

    Groet Jaap.

  • vw monteurke

    Wat is er mat ? Als dat de reflector is, is polijsten een vrijwel kansloze missie.

    Als het de koplampglazen zijn, heb je meer kans op verbetering. Van belang is hoe de toestand van je koplampglazen nu is.

    Je zult begrijpen dat steenslagputjes in een koplampglas moeilijker zijn weg te polijsten dan een glas dat mooi egaal mat is geworden door verwering.

    Ik heb zelf geen ervaring met polijsten. Ik heb wel eens glazen gezien die gepolijst waren en helemaal nieuw wordt een gepolijst glas nooit. Je blijft het altijd zien

    Aan de andere kant, dat polijsten kost maar een paar tientjes en daar heb je geen nieuwe koplampunit voor.

  • Jaap

    De glazen beginnen te verweren, dus daar wil ik wat aan gaan doen.

    Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit maar matig is van de tegenwoordige glazen bij auto's, de koplamp lenzen van een vrachtauto( waar ik zelf mee rij) zijn na 10 jaar nog gewoon helder.

    Bedankt voor de info.

  • cees

    hallo monteurke

    Heb vraag over distributie riem van mijn passat 2.8 uit 2001

    is er een termijn wanneer je deze moet vervangen tweede zit er nu

    zes jaar in maar zit nog niet aan de kilometers waar hij vervangen zou moeten

    worden

    Nog een vraag over de betrouwbaarheid van dit blok is een 2.8 v6 193pk

    heeft nu 210.000km gelopen kan het nog even mee al zeven jaar in mijn bezit

    laat hem elke 15.000 service op uitvoeren

  • vw monteurke

    De distributieriem van die motor moet iedere 120.000 km vervangen worden.

    Bij een distributieriem speelt echter niet alleen slijtage door het aantal gereden km een rol, ook verduring vanwege de leeftijd moet in de gaten worden gehouden.

    Als een distributieriem droogtescheurtjes of andere verduringsverschijnselen vertoont is het raadzaam om de riem vroegtijdig te vervangen.

    Laat uw distributieriem dus bij iedere onderhoudsbeurt inspecteren.

    Het motto bij distributieriemvervanging is nog altijd: “beter 10.000 km te vroeg dan 10 meter te laat” ……………………….

    V.w.b. de betrouwbaarheid van uw motor:

    Over het algemeen is 210.000 km geen km stand waarbij je je al ongerust moet gaan maken.

    Ik ken uw auto natuurlijk niet, maar de ervaring leert dat u bij goed onderhoud nog probleemloos 100.000 - 150.000 km door kunt.

  • Jan

    Ik heb een VW T4 2.5 tdi

    En heb poelie van krukas al los maar zie geen merkpunt op vliegwiel.

    Kan ik ook op andere manier krukas op tijd zetten zodat ik de riemen kan vervangen?