centrale vergrendeling werkt niet op linker portier Golf

  • Leon

    Hallo

    ik heb een vraagje; de centrale deurvergrendeling van mijn Golf uit '99 (3-drs) werkt niet op het linker portier. Als ik via het linker portierslot de auto open, gaat ook alleen het linker portier open. Als ik de auto via het rechter portier open, springt het slot van het linker portier wèl open, alsmede de kofferbak. Met sluiten het zelfde. Dus de c.v. werkt wel, echter alleen via het rechter portier. Hij heeft overigens geen afstandbediening.

    Heeft iemand misschien een antwoord op dit probleem?

    Alvast bedankt en groeten,

    Leon.

  • vw monteurke

    Waarschijnlijk portiersloteenheid kapot. Even uit laten lezen en je weet het zeker

  • Leon

    Dankjewel voor je reactie vw monteurke,

    ik heb inmiddels al wat meer topics over dit onderwerp gelezen hier en de symptomen lijken hetzelfde; ook bij mij werkt de binnenverlichting niet bij geopend portier, evenals als het signaal “vergeten verlichting”. Wel vreemd dat de cv van het bestuurdersportier wel werkt als ik de auto via het bijrijdersportier sluit.

    Maar ik ga hem laten uitlezen en laat het weten…

    Mvg Leon

  • vw monteurke

    Nee hoor, da's helemaal niet vreemd.

    Er zitten diverse microschakelaartjes in zo'n portierslot en het schakelaartje dat defect is bepaalt de kenmerken van de storing.

    Bij jou is waarschijnlijk het schakelaartje defect dat de bedieningssignalen door moet geven aan het regelapparaat.

    Daarom reageren de andere sloten niet.

    Dat slot kan echter wel commando's ontvangen en daarop reageren. Bijvoorbeeld bedieningssignalen die van het rechter slot af komen.

  • Anton

    Ik heb hetzelfde bij mijn Golf 4, 5 deurs, de linkerslotunit al 2 keer vervangen, is een gevoelig onderdeel van de Golf 4.

  • lina

    hallo

    de probleem is de pomp van de centrale deurvergreneling was kapothet ligt

    (achterin bij de kofferbak)

  • Jack Thiesen

    Mijn VW Golf type 4 bouwjaar oktober 199 is ‘uitgelezen’en zijn geen fouten gezien, aldus mijn garage. Ik heb een CV ‘af fabriek’. Het bedrijf die de afstandsbediening voor mij heeft geïnstalleerd beweerd dat het aangaan en automatisch uitgaan van de binnenverlichting na een bepaalde tijd wordt (aan)gestuurd door de CV van de Volkswagen zelf alsmede het centraal sluiten en ontgrendelen van de deuren met behulp van de sleutel dus niet via de afstandsbediening. Wat is het geval?

    Als ik de autodeuren wil openen met behulp van de afstandsbediening van de sleutel dan gaan alle deuren open en gaat de binnenverlichting aan. Dan open ik de deur aan de bestuurderskant en doe de deur weer dicht. Na zo’n 20 tellen gaat de binnenverlichting vanzelf weer uit, dat is normaal. Echter als ik dan de deur weer open doe dan gaat de binnenverlichting (vaak) niet meer aan. Dat is m.i. niet normaal. Wat daarbij opvalt is dat dan instapverlichting en geluid zoemer bij ‘vergeten lampen uit te zetten’ dan tevens niet werken als binnenverlichting het niet doet.

    Als ik vervolgens met de autosleutel in de bestuurdersdeur de deuren wil ontgrendelen (dus niet via afstandsbediening) dan gaat alleen die deur open, de rest van de deuren blijft gesloten en omgekeerd: alleen de deur aan de kant van de bestuurder gaat op slot, de andere deuren blijven dan open. Ik heb ook nagegaan of de deur bestuurderskant wel opengaat met de sleutel als ik die 2 X achterelkaar naar links draai. De handleiding van de auto geeft namelijk aan dat dat zo werkt als de wagen zodanig is ‘ingesteld’ dat de deur aan de bestuurderskant alleen open moet gaan als die met de sleutel met 1 X draaien wordt ontgrendelt. Dat werkt helaas niet, de deur bestuurderskant gaat ook alleen open als ik 2 X naar links draai de rest van de deuren blijft dan nog steeds dicht.

    Tot slot, het raammechanisme inclusief elektromotor bestuurder kant is onlangs vervangen. Wie weet iemand of een bedrijf in Eindhoven e.o die verstand heeft van CV en kan repareren?

  • vw monteurke

    Ik verwacht dat de portiersloteenheid in het linkervoorportier kapot is.

    in zo'n portierslot zitten een paar micro-schakelaartjes die bij openen en sluiten van het portier signalen doorgeven aan het cv regelapparaat.

    Als een of meerdere van die micro-schakelaartjes defect zijn krijgt het regelapparaat niet de juiste signalen.

    Probeer eens hoe je binnenverlichting reageert op het openen van je rechter portier. Als het goed is zal je binnenverlichting bij het openen van dat portier wel aangaan.

    Wel vreemd dat er geen storing te voorschijn komt met uitlezen. Een dergelijke storing zou namelijk gewoon geregistreerd moeten worden.

    Het zou kunnen dat men een fout heeft gemaakt met uitlezen (verkeerde geheugen uitgelezen) of men heeft niet de juiste apparatuur gebruikt.