ruitenwisser golf 4

  • rene

    een hele goede morgen,

    Ik heb de volgende vraag,

    vrienden van mij hebben een golf 4 en na een hele hoop problemen met de airco

    gehad te hebben en vervangen van de ventilator,relais en airco pomp werkt deze

    weer.

    Nu doet alleen het volgende probleem zich voor: de ruitenwisser werkt niet meer

    op de hoge snelhied(stand 2).

    wat zou dit kunnen zijn,weer een storing in de computer???????? de stuurkolom

    is volgens de garage niet los geweest dus de stekker kan het bijna niet zijn.

    alle informatie is welkom

    m.vr.gr. Rene

  • vw monteurke

    Ruitenwissers bij Golf 4 werken niet via “de computer” (zoals jij dat noemt)

    Ruitenwissers bij de Golf 4 werken nog gewoon via een schakelaar (aan de stuurkolom) , een intervalrelais (in de relaisplaat) en een ruitenwissermotortje (onder de paravan)

    Iedereen met wat basiskennis electrotechniek kan met een proeflampje of een multimeter meten of de schakelaar en het relais doorverbinden en of die spanning dan uiteindelijk ook aankomt bij het motortje.

    Meten = Weten nietwaar ?

    Afhankelijk van die meetresultaten kun je dan conclusie's trekken over de oorzaak van die niet goed werkende ruitenwisser.

  • Ad

    Hallo Rene,

    Als je de ruitenwisser ergens luk raak uitschakelt, stopt hij dan ook ineens?

    Als je hier ja op kan antwoorden, dan is het relais stuk, was bij de Golf 4 van onze dochter ook.

    Als het antwoord nee is, dan zal er niets anders op zitten, dan de raad van het vw monteurke op te volgen.

    Want meten is inderdaad weten!

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  • rene

    een hele goede middag,

    bedankt voor de info,

    Het is idd de schakelaar op de stuurkolom die defekt is.

    Zelf had ik dat idee ook al maar omdat er bij steeds meer

    auto's van alles via de can bus/computer gaat was ik er niet

    helemaal zeker van.

    groetjes rene

  • sietse

    min ruiten wisser achter van de gof 4 gaat 1x op en neer elke x als ik de auto start hoe kan dat