Versnellingsbak code

  • Klaas de B

    Beste prikkers,

    Versnellingsbak van een Caddy ll moet vervangen worden. Motor AEY, bak DGH. Welke bakken kunnen nog meer toegepast worden qua maatvoering maar ook qua overbrengverhouding? Op het net las ik dat deze bakken ook in de golf lll achter een AEE motor zitten, maar dit is een benzine en het toerental van zo'n motor is toch hoger? Welke bakken van de golf kunnen er ook in. Wie geeft duidelijkheid. Bij voorbaat dank!

  • vw monteurke

    Een paar sites waar je misschien iets aan hebt:

    1e: Een site die versnellingsbakcodes herleidt naar versnellingsbaktype.

    http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page05

    Klik ergens halverwege de pagina op de regel met deze tekst: (sorry, rechtstreeks linken ging niet)

    Convert transmission letter code ( GKB ) into transmission type (eng.)

    In het pdf document dat dan opent zie je dan dat jouw DGH bak een 020 bak is.

    Je kunt dan ook opzoeken welke andere vernellingsbak-codes ook 020 bakken zijn.

    Hou wel in gedachten dat 020 bakken bij diverse benzine en bij verschillende dieselmotoren zijn gebruikt.

    De tandwielverhoudingen zijn per motortype anders.

    Zomaar een 020 bak, afkomstig van een ander motortype, inbouwen in jouw auto zal dus resulteren in een ander rijgedrag !!!

    Het beste is gewoon dezelfde bak opzoeken en inbouwen

    2e: Een site met een soort van reparatiehandleiding van de 020 bak (Engelstalig)

    http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page05_020

    Klik op onderste 3 linken

  • Klaas de B

    Een berg informatie waar ik wat mee kan. Zoals altijd, weer bedankt Monteurke!!(tu)

  • tijs

    ik heb hier een 020 bak liggen met de code 9Y wie kan mij vertellen waar ik de overbreng gegevens van de bak kan vinden.

    heb hier wel wat code`s maar daat staat de bak die ik hier heb niet bij,

    ik wilde hem achter mijn golf gti zetten maar dan moet ik wel de gegevens hebben.

    die moeten wel met mijn huidige bak overeen komen.

  • jasim

    ik ben opzoek naar versnellingsbak automaat touran benzine 1,6 met code gkb