ABS lampje brand bij een snelheid van 20km/h

  • Anton

    Van de Golf 4 van mijn dochter, bleef het ABS lampje ook branden, volgens de dealer moest het een en ander vervangen worden, dit had men bij het uitlezen geconstateerd. Bij Profile heeft men de auto ook uitgelezen en bleek dat de krukassensor defect was en daardoor ook het gasklephuis was verontreinigd, de krukassensor is vervangen en het gasklephuis is gereinigd, tot nu toe geen ABS lampje meer brandend, conclusie: dealer zat fout.

  • sjaak

    krukas sensor die je gasklephuis vervuilt is niet mogelijk, deze onderdelen zitten ver van elkaar verwijdert. bij profile hebben ze je maar wat verteld of je hebt het niet goed verstaan.

    krukas sensor laat je abs lampje niet branden maar je motor storingslampje, krukassensor gaat je motor van stotteren of afslaan dan wel niet meer aanslaan.

    kan ook zijn dat jij een abs sensor bij een wiel bedoeld? dat is een logies iets want daar gaat je abs lampje van branden.

    waarom ze je gasklep huis hebben gereinigt is mij niet duidelijk tenzei je motor stationair niet goed loopt is dit niet nodig omdat dit ding zelf lerend is.

  • met vd berg

    ik ry zelf golf 4 had het zelfde probleem ook uit laten lezen lanpje was uit maar is weer gaan branden nu heb ik zelf maar gekeeken en de 30 amp zekeringen die op de accu zitten schoon gemaakt en hy is uit deze zyn dan geoxideert alle 3 doen