abs pomp vw passat 1.8t 1998

  • thijs

    hallo ik heb een vw passat 1.8t uit 1998 waarvan het abs lampje brand en het lampje met het uitroepteken knippert ik heb hem laten uitlezen bij de dealer maar die kan met de computer niet in het abs systeem komen (de rest van de auto kan wel uitgelezen worden) weet iemand misschien wat het kan zijn

    alvast bedankt

  • thijs

    beste monteurke het abs regelapparaat krijgt wel spanning soms als ik de auto een nacht heb laten staan is de storing weg en als ik de auto een paar keer start komt de storing er weer in kan dat vocht zijn en hoe kan ik dat eventuele vocht eruit krijgen groeten

  • rene

    dat is ook mooi .

    heb ik een passat gekocht,een 1.8 t ga ik hem halen…

    zelfde klachten.

    en met de proefrit niks.

    maar ik ben blij mee met de reakties hier kan ik iets mee dankjewel.

  • Thijs

    he rene ik heb mijn regel unit van de abs pomp laten reviseren in die regel unit lopen een heleboel goud draden bij mij was dat goud draad op 3 punten gebroken kost 360 euro maar dan hoef je in iedergeval geen nieuwe pomp te kopen van 1200 euro en het het is makkelijk om de regel unit van de pomp te halen (6 torks schroevjes en 2 stekkers) en je kunt blijven rijden zonder de regel unit

    groeten thijs

  • rene

    hallo thijs.

    ik ga morgen naar de dealer om uit te lezen.

    dan zullen we wel zien wat de uitkomst is.

    als het de regelunit is ga ik hem laten reviseren.

    bedankt voor het advies.

    groeten rene.

  • rene

    nou ik heb de jackpot gewonnen!

    ik heb gisteren de abs regelunit gedemonteerd en die wordt maandag opgestuurd.

    mij benieuwen wanneer ik hem terug krijg… en of de klachten dan over zijn.Thijs schreef:

    >

    > he rene ik heb mijn regel unit van de abs pomp laten

    > reviseren in die regel unit lopen een heleboel goud draden

    > bij mij was dat goud draad op 3 punten gebroken kost 360 euro

    > maar dan hoef je in iedergeval geen nieuwe pomp te kopen van

    > 1200 euro en het het is makkelijk om de regel unit van de

    > pomp te halen (6 torks schroevjes en 2 stekkers) en je kunt

    > blijven rijden zonder de regel unit

    > groeten thijs

  • Danny Davidson

    Beste lezers,

    Ik heb ook het probleem gehad met het typische VAG kwaaltje, het ABS lampje dat knippert en een irritante toon bij het aanzetten van de motor.

    Soms was het euvel weg, maar vaak kwam het weer terug om vervolgens niet meer weg te gaan.

    Is een behoorlijk kostbare reparatie bij VW dealer of garagebedrijf.

    Ik heb het laten maken via een VW specialist, dit heeft me aanzienlijk in de kosten bespaard.

    Ter vergelijk: VW Dealer kost ong. €1250 (!), maakt men wel gebruik van een splinternieuwe ABS unit.

    Garagebedrijf gemiddeld: €650, scheelt al de helft…

    VW specialist: €400.

    Het blijft een boel geld, maar alles beter dan het zelf te doen, dit is gewoonweg levensgevaarlijk!

    En zonder ABS rijden is ook onverantwoord.

    Plus er bestaan legio verschillende, op het oog eender lijkende, ABS units die verkocht worden op veilingsites en of dat die dan werken?

    Het laten repareren van de eigen ABS unit is ook een optie, nogmaals: het zelf vervangen van de ABS unit is een specialiteit en moét door een kenner vervangen worden.

    Mocht je meer info willen m.b.t. waar ik mijn ABS unit heb laten vervangen, mail me gerust.

    Met vriendelijke groet,

    Danny

  • ko

    Danny Davidson Schreef:

    ——————————————————-

    > Beste lezers,

    >

    > Ik heb ook het probleem gehad met het typische VAG

    > kwaaltje, het ABS lampje dat knippert en een

    > irritante toon bij het aanzetten van de motor.

    >

    > Soms was het euvel weg, maar vaak kwam het weer

    > terug om vervolgens niet meer weg te gaan.

    >

    > Is een behoorlijk kostbare reparatie bij VW dealer

    > of garagebedrijf.

    >

    > Ik heb het laten maken via een VW specialist, dit

    > heeft me aanzienlijk in de kosten bespaard.

    >

    > Ter vergelijk: VW Dealer kost ong. €1250 (!),

    > maakt men wel gebruik van een splinternieuwe ABS

    > unit.

    > Garagebedrijf gemiddeld: €650, scheelt al de

    > helft…

    > VW specialist: €400.

    >

    > Het blijft een boel geld, maar alles beter dan het

    > zelf te doen, dit is gewoonweg levensgevaarlijk!

    > En zonder ABS rijden is ook onverantwoord.

    >

    > Plus er bestaan legio verschillende, op het oog

    > eender lijkende, ABS units die verkocht worden op

    > veilingsites en of dat die dan werken?

    > Het laten repareren van de eigen ABS unit is ook

    > een optie, nogmaals: het zelf vervangen van de ABS

    > unit is een specialiteit en moét door een kenner

    > vervangen worden.

    >

    > Mocht je meer info willen m.b.t. waar ik mijn ABS

    > unit heb laten vervangen, mail me gerust.

    >

    > Met vriendelijke groet,

    >

    > Danny

  • ko

    Hoi Danny, heb een passat 1.8T uit 99, met exact de zelfde abspomp probleem, wat heeft jouw VW specialist vervangen voor die 400 euro?? en waar is die VW specialist te vinden? gr Ko

  • tim

    hallo ik heb het zelfde probleen je abs pomp is gewoon kapot dus die moet je laat maken of een anderen in zetten dan is je probleem weg gr tim