golf 3 start niet meer.

  • globie

    Ik heb een probleem met een golf 3 1.6 van 94.

    Van het ene op het andere moment loopt de motor niet meer.

    De auto liep stationair en viel plotseling uit.

    Ik hoor de brandstof pomp wel maar hij krijgt geen benzine bij de cilinders.

    Ik heb de ontsteking ook gecontroleerd.

    Zodra ik begin te starten vonkt hij vanaf de bobine 1 keer.

    Ik blijf door starten maar hij vonkt niet meer.

    wanneer ik stop met starten vonkt hij nog 1 keer.

    hij heeft geen code sleutel en is daartoe ook niet voorbereid.

    Ik heb de computer ook even uit elkaar gedraaid in het geval hier water in was getrokken maar dat was ook niet het geval.

    Verdelerkap was wel vochtig aan de binnen kant maar na het reinigen nog geen resultaat.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen.

  • daniel

    heej globie heb zoiets ook gehad maar dan sloeg hij uit onder het rijden en kon em meteen weer starten,heb er nu geen last meer van gelukkig maar heb laatst me computer uit laten lezen en die gaf aan dat me HALL SENSOR kapot is die zit in de onsteking en die regelt de vonk misschien dat dat ut is heb nie zoveel verstand van auto's probeer alleen even mee te denken gr.daniel heb zelf een golf 3 1.8 uit '92

  • globie

    Hoi Daniel

    hartelijk bedankt voor de tip.

    Ik ga morgen gelijk bekijken of het dat is.

    groetjes dave duret

  • vw sloper

    probeer eens een andere bobine

  • Darkproject X

    je zou bijna zeggen dat je elektrische circuit beetje dood is…

    de benzine pomp werkt namelijk ook electrisch..

    vonk krijg je electrisch..

    accu nog goed? Probeer hem anders eens met startkabels te starten, als de motor dan wel blijft lopen ligt het aan de accu.

    want wanneer de motor loopt pakt hij geen stroom meer van de accu maar van de dynamo. Dus als dan wel alles functioneerd moet het de accu zijn…

    is maar een idee…;)

  • globie

    Hoi allemaal.

    Na daniel zijn tip heb ik gelijk de ontsteking vervangen en vanmorgen gemonteerd.

    Het was starten en lopen.

    Ongelofelijk.

    Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor de tips en wie weet tot snel maar weer.

    m.v.g. dave duret