EGR 'afgedubt'

  • Jordi

    Heej allemaal!

    Ik heb het EGR systeem van me auto gister afgesloten en moet zeggen… Het resultaat is niet super maar je merkt zeker wel verschil!

    Het optrekken gaat een stuk geleidelijker en ik zit toch wel sneller aan bepaalde snelheden merk ik als ik geroutineerd rijdt.

    Ik kwam gister toen ik ermee bezig was me buurman tegen, die bij Volkswagen werkt, en hij vroeg waar ik mee bezig was. Toen ik het vertelde zei hij dat ze dat altijd met een muntje deden. Welk muntje zei hij niet..

    Toen ik de klep open had, zag ik dat het ongeveer een gaatje wat ter grootte van 1 eurocent. Deze bleek te groot te zijn, een fractie maar.

    Toen dacht ik….Deze auto komt uit het gulden tijdperk en volgens mij moet ik een duppie hebben :D Dus ik zoeken en ja hoor gevonden! Paste precies! Ikke duppie erin getikt en voila; EGR afdoppen kost je een duppie ;)

    Tot laters!

    Jordi

  • Jordi

    Owja op de topic over de EGR werd ook gesproken over een dichtgekoekt inlaat traject. Dit zou worden veroorzaakt door de vuile uitlaatgassen die dan door die bewuste klep het inlaatsysteem zou verontreinigen. Er stond ook een foto bij en het was inderdaad niet veel goeds!

    Ik heb dit gechecked en het viel erg mee. Dwz. het was niet brand schoon maar waarschijnlijk wel al is gereinigd.

    Bij deze mischien een waarschuwing voor sommige mensen die zich hier nog niet van bewust zijn?

    Reinigen: 2000 RPM en reinigingsvloeistof, die ze gebruiken om de nozzles mee schoon te maken (normaal wordt dat bij de brandstof toegevoegd), langzaam in een vernevelaar (sproeiflesje, plantenspuit) het hele flesje opmaken.

    Owkeej!

    Groeten,

    Jordi TDI

  • Mieke

    Bedankt voor alle tips en adviezen maar het is niet de bedoeling dat je gaat crossposten…. Kan me zo voorstellen dat de tdi club daar ook niet zo blij van wordt.

    In ieder geval, mooi dat het gelukt is met je EGR.

    Mzzl

    Michel

  • Jordi

    Ja waar bemoei ik me ook mee. Hou ik het voortaan wel voor mezelf..